Aktywności najczęściej używane

Narzędzie bardzo często stosowane na stronach internetowych. Klasyczny sposób na komunikację asynchroniczną, czyli niewymagającą jednocznesnej obecności rozmówców.
Dostępne rodzaje forów:
- Forum standardowe do użytku ogólnego
Najbardziej klasyczny rodzaj forum. Zarówno prowadzący, jak i uczestnicy mogą tworzyć nowe wątki dyskusji oraz odpowiadać. - Forum pytań i odpowiedzi
Na tym forum prowadzący zadaje pytania (tylko on może tworzyć nowy wątek) a uczestnicy odpowiadają. Dla uczestnika odpowiedzi innych studentów są niewidoczne do momentu gdy sam nie udzieli odpowiedzi na dane pytanie (oraz jego odpowiedź przejdzie przez 30 minutowy okres, po którym nie będzie już mogła być zmieniona). Uczestnik może dodawać wiele odpowiedzi do danego pytania natomiast odpowiedzi innych osób odkrywają się przed nim dopiero w momencie gdy odpowie po raz pierwszy i nie będzie mógł już edytować tej swojej pierwszej odpowiedzi. - Każdy wysyła jeden temat dyskusji
Każdy uczestnik (dotyczy to także prowadzącego!) może założyć tylko jeden wątek na forum. Pozwala to zachować porządek gdy prowadzący zamierza wykorzystać forum jako miejsce, w którym każdy z uczestników ma przedstawić swoją opinię lub efekt swojej pracy i poddać dyskusji. Ostatecznie powstaje tyle wątków ilu jest studentów tak więc nie ma problemów z dotarciem do wątku danego uczestnika. - Pojedyncza prosta dyskusja
Nie ma tutaj różnych wątków dyskusji, nie ma możliwości ich zakładania. Jest jeden konkretny temat i możliwość udzielania odpowiedzi.
Subskrypcja
czyli w jaki sposób użytkownicy będą informowani o nowych wiadomościach zamieszczonych na forum
- Subskrypcja opcjonalna
Na początku uczestnicy nie są informowani o nowych postach ale mogą subskrypcję włączyć jeśli chcieliby takie powiadomienia otrzymywać. - Wymuś subskrypcję
Uczestnicy informowani są o nowych postach, nie mogą się wypisać. - Automatyczna subskrypcja
Uczestnicy początkowo są informowani, ale mogą zrezygnować z subskrypcji. - Subskrypcja wyłączona
Uczestnicy nie są informowani o nowych postach.
Uwaga: powiadomienia o nowych odpowiedziach pojawiających się na forach platformy rozsyłają w określonych interwałach czasowych, tak więc informacje na skrzynce mailowej często mogą pojawiać się z kilku-/kilkunastominutowym opóźnieniem.
Niektóre dodatkowe możliwości
Fora również mają m.in. możliwość zliczania słów w postach oraz ograniczenia ilości postów pisanych przez użytkowników.
Forum może również zliczać czy dany uczestnik zabrał głos w dyskusji wymaganą liczę razy (ustawioną przez prowadzącego).
Prowadzący może również oceniać wkład danych osób w dyskusję a zbiorcza ocena zostanie wpisana do dziennika ocen. Ocena ta może być wyliczana przez system w zadany przez nauczyciela sposób (np. do dziennika zostanie wpisana średnia z ocen poszczególnych postów lub ocena najwyższa)

Głosowanie może służyć do szybkiego zebrania opinii na konkretny temat. Składa się z jednego pytania zadanego studentom oraz wyboru gotowych odpowiedzi. Nie służy ono do zadawania pytań testowych, ponieważ nie daje możliwości określenia, czy któraś z odpowiedzi jest bardziej prawidłowa niż inne.
Głosowanie może także służyć np do zadeklarowania uczestników do, której z grup roboczych chcieliby się zapisać (można ustawić limit ilości osób, które głosują na daną opcję).
Prowadzący może zdecydować m.in. czy wyniki głosowania mają być uczestnikom pokazywane, czy uczestnik może mieć wgląd w odpowiedzi innych osób oraz czy ma to następować jeszcze przed udzieleniem przez niego jego własnej odpowiedzi.
Jeśli potrzebujesz bardziej rozbudowanego narzędzia do zbierania informacji (o większej ilości pytań), użyj Kwestionariusza.

Bardzo rozbudowane narzędzie pozwalające nie tylko automatycznie sprawdzać aktualny poziom wiedzy uczestnika, ale także automatycznie ustawić jakie informacje zwrotne będzie dostawał w trybie natychmiastowym.
Narzędzie Quiz pozwala stworzyć wiele różnorodnych pytań: otwartych, zamkniętych, opartych o dopasowanie do rysunku, esejów, obliczeniowych itd. Dokładne omówienie tych możliwości zostanie przedstawione w dalszej części kursu.

Narzędzie Zadanie służy do zebrania od uczestników prac w formie np. plików tekstowych i dokonania oceny, która zostanie zapisana w dzienniku ocen na platformie.
Dokładne omówienie tych możliwości zostanie przedstawione w dalszej części kursu.